کتاب «تعامل دین و رسانه در فضای نوین رسانه‌ای» + دانلود

کتاب تعامل «دین و رسانه در فضای نوین رسانه‌ای» به قلم عبدالله بیچرانلو و علی حاج‌محمدی از سوی مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شده است.  

این کتاب از سه فصل اصلی شامل تعامل دین و رسانه با تمرکز بر تلویزیون، دین و فضای سایبر، چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌ رو و نتیجه‌گیری و پیشنهادها تشکیل شده است. 

رسانه‌های جمعی، فرهنگ و جامعه، تلویزیون و فرهنگ رسانه‌ای، تلویزیون، گذشته و آینده و تلویزیون و مخاطب، تحولات جدید رسانه‌ای و دین، فضای مجازی و گستره دین، سنخ‌­شناسی گفتمان مذهبی در فضای مجازی، بازنمایی دین در فضای مجازی، فضای مجازی و پدیده‌های جدید دینی، معبد مجازی و موتورهای جست‌وجو و فرهنگ و معارف دینی از جمله موضوعات مطرح شده در این کتاب است. 

مروری بر چالش‌های پیش روی تلویزیون، دموکراتیزه‌شدن محتوا و راهبردهای صدا و سیما در تعامل با دین در فضای جدید رسانه‌ای، از دیگر موضوعات مطرح شده در این کتاب است. 

در این کتاب، ویژگی‌های فضای جدید رسانه‌ای، چالش‌های پیش رو و فرصت‌های این فضا، برای ترویج فرهنگ دینی تبیین شده است. 

فناوری‌ها در قرون اخیر، توسعه و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است و تاثیر آن در حیات بشری قابل مشاهده است، بنابراین آثار مثبت و منفی این توسعه و پیشرفت در زندگی انسان وجود دارد. 

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دست‌اندرکاران فرهنگی با استفاده از ساز و کارهای ارتباطی سعی در ترویج دین و آموزه‌های آن داشته‌اند، به همین دلیل به‌منظور ژرف‌اندیشی و افزایش تاثیرگذاری، صدا و سیما مورد توجه آنها بوده است. 

با توسعه و پیشرفت فناوری، رسانه در بین مخاطبان نفوذ بیشتری پیدا کرده، بنابراین صدا و سیما باید همگام با این توسعه بتواند در این زمینه نقش‌آفرینی کند، زیرا تولیدات رسانه‌ای بر جامعه تاثیرات عمیقی دارد. 

علاقه‌مندان برای کتاب «تعامل دین و رسانه در فضای نوین» اینجا را کلیک کنند./




پرینت
All rights reserved to the Payam Mashreq Communication Engineering Company and Sana 2.0 application